Hänger ditt företags pussel ihop?

puzzle_frames-200921.jpeg

Med rätt ramar har vi lättare att få ihop våra pussel. Och om vi framförallt har fått beskrivet bilden av vad vi vill uppnå redan innan så blir det enklare att nå de uppsatta målen och, i slutändan, den högt ställda och efterlängtade visionen.

Så vad består då våra ramar av om vi ser till våra företag? En del skulle kalla det för fundament och det är ju en lika bra beskrivning. Men för mig är pusslet också en symbol för hur verkligheten ser ut. Det är många delar som ska göra sitt jobb, både var och en för sig och i olika grupper och konstellationer för att man ska bidra till helheten. Ramen kan bestå av många saker och innehållet blir sedan vad man gör av det och hur man använder ramen som ett bra verktyg;

-       Affärsidé
-       Varumärke & Grafisk identitet
-       Kommunikation
-       Människor  
-       Kunskap & erfarenheter
-       Värderingar
-       Etik
-       Ansvar
-       Drivkrafter
-       Ekonomi & resurser
-       Erbjudande
-       Kunder och marknad
-       Hållbarhet

Vilka fler pusselbitar har ni i ert företags pussels ram?

Christina Thulin
Företagare, kommunikationsstrateg, mentor & coach