Blogg

Hjälp! Vad händer med vår kultur?

Jag är övertygad om att de flesta verkligen vill bidra till den goda kulturen men är osäkra på vad de kan göra. Här måste vi som ledare stötta, leda och visa vägen. Såhär kan du stärka ditt företags kultur och därmed nå ett hållbart bättre resultat.

Read More
Christina Thulin
Vi snackar om... saker som gör skillnad

Låt mig få introducera dig till en ny form av dialog kring saker som gör skillnad. En möjlighet för dig, ditt företag och dina medarbetare att, på ett enkelt och avslappnat och samtidigt organiserat sätt, få diskutera viktiga frågor som gör skillnad.

Read More
Christina Thulin
Kulturen lever i människorna

Kulturen sitter inte i väggarna! Den lever i oss människor, bra eller dålig kultur. Det är hög tid att samlas och påminna oss om vad vi står för och tror på, vart vi ska och hur vi ska ta oss dit. Då kommer kulturen hjälpa oss att skapa motivation för att bidra varje dag. Oavsett om jag är på jobbet eller inte.

Read More
Att bidra till och ta ansvar för helheten

Försäkringsbranschen värnar om trygghet, professionalism och om att alltid finnas tillhands när det som inte får hända, trots allt händer. Därför är jag extra stolt över att, genom styrelsearbetet, få vara en del av företagets utveckling in i framtiden. En del av att skapa trygghet för våra kunder.

Read More
Christina Thulin
Låt oss skapa ett nytt spännande kapitel tillsammans!

Att starta ett nytt år är som att välkomna en ny bok i en spännande serie av böcker. Du vet en sådan som man inte vill ska ta slut. Man vill bara ha mer och mer av spänning, lycka, romantik, humor eller vad det nu är man söker.

Att arbeta som konsult är som att, tillsammans med sina kunder, skapa en serie av böcker där varje bok eller kapitel har sin unika story med sin unika dramaturgi. Man vet aldrig vilka behov som finns under ytan. Och det är precis det som är så spännande.

Read More
Christina Thulin
Caring & sharing are the secrets of living – så även i våra företag

I ett sunt bolag som utvecklas med och skapar värden för sina kunder bryr man sig genuint om varandra och andra. Man är intresserad av vad kunden står för och tror på genom sina värderingar, man vet vad de har för mål och ambitioner och hur man vill uppfattas. Men man känner också för sitt eget företag precis på samma sätt. Man vet vad företaget står för och tror på, vilken vision man strävar mot och hur vi ska ta oss dit. Man vet vilka medarbetare man har och vad de tycker är viktigt i livet. Man bryr sig helt enkelt.

Read More
Christina Thulin
Värderingar-Redskap för beredskap

Att ta reda på vilka värderingar man har är det bästa sättet att rusta sig själv för livet. Med insikt om vad som är viktigt, vad man står för och tror på, skapas beredskap för många situationer man annars inte vet hur man ska tackla.

Read More
Christina Thulin